Night Noodle Markets

Vi började morgonen med att köpa frukost på Woolworth, och köpte jordgubbsmjölk och chokladmjölk som vi har sett många dricka här nere så det verkar populärt! 

Vi åt sedan vår frukost utomhus i en liten park med små tält som sålde crepes, juicer med mera och så var de lite musik. Det var 28 grader och klockan var bara 11! 

Väl hemma gjorde vi oss i ordning för att ge oss ut på flip-flop jakt. Vi älskar modet här, vill bara köpa alla möjliga klänningar och tröjor!! Så något ska jag nog köpa någon dag i alla fall.. Men inte än ;) Mikael hittade en jättefin keps som han passade väldigt bra i och det är en modell han inte har bland alla hans kepsar hemma. Men han köpte den aldrig eftersom man aldrig ska köpa första bästa (även om jag ville det haha). 
Men de har ju lite andra affärer här och här är våra favoriter än så länge: 
• Glue, detta är absolut favoritbutiken än så länge, de har allt! 
• T bar
• Forever new
• Sportsgirl

Sedan finns det ju såklart så mycket mer men detta var det vi hittade idag. Men inga flip-flops hittade vi, eller jo men dem var rätt dyra så vi väntar lite med det. 

Vi började bli lite hungriga vid 16 tiden så vi satt ner och åt i Hyde Park, nu hade det även börjat blåsa rätt så mycket. 

Jag köpte en frappuchino på Starbucks och fick mitt namn lite felstavat, så nu heter jag tydligen Emelina! Inte helt fel det heller. 

När vi gick över gatan igen hittade vi en liten marknad, Noodle market tror jag det hette. Och det är massa små tält med mycket asiatisk mat och efterrätter som tydligen har varit här varje dag efter 17. Och detta har vi totalt missat!! Ni kan ju förstå hur besvikna vi var för vi hade ju redan ätit så vi var ju inte hungriga längre. OCH det var sista dagen.. Men det var som en stor lounge med en DJ i mitten och det luktade gott överallt verkligen, det var nästan så man ville köpa ett lass till med mat bara för att det verkade så gott. 

Men nu har vi packat ihop våra väskor för imorgon 10:00 ska vi vara utvecklade och klara från Wake Up hostel. Sedan får vi släpa runt på våra underbara ryggsäckar hela dagen för 19:00 går bussen till Melbourne. I hela 12 timmar ska vi åka så vi ska ladda upp med filmer, böcker, snacks och vatten så vi överlever. Sedan möter min gulliga kompis Caroline upp oss där nere!












Molle köpte en fortune cookie och fick den här texten. Det låter inte helt fel!










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback