Nya äventyr!

Igår checkade vi ut från vårt kära hostel som vi bott på i 13 dagar! Man hade gjort sig hemmastadd och kommit in i rutiner. Varit i poolen nästan varenda kväll och varit barnsliga. Ja, vi kommer trots allt sakna det stället lite grann. Att kunna ha Lisa och Viktor i sängen mitt emot oss och säga godnatt varje kväll. Goda middagar ute i värmen och bara njutit. Långa och roliga samtal i duschen med Lisa och lite sång på det. Ett sånt gäng vi är! 

Efter att ha lämnat min bok "sonjas sista vilja" (som jag säger åt alla att läsa!) på bokhyllan där det stod exchange books, hoppas jag att någon annan svensk hittar den och får sig några skratt också, lämnade vi hostelet och sa hejdå till den vänliga personalen som hjälpt oss så mycket med våra planer. 

Vi vandrade hem till Lisa och Viktor där det gjordes gröt till frukost, och mums så gott det blev! En väldigt bra start på vår sista dag i Cairns. Vi hade bestämt oss för att göra det bästa utav denna dagen! 

Eftersom det var en sådan speciell dag, ville vi gå en liten runda shopping! Mikael hittade en jättefin ny keps, som är min nya favorit tror jag faktiskt. Jag hittade ett par slit och släng solglasögon. Och jag och Lisa testade och kikade en massa på bikinisar. Vi hittade ett par som vi tyckte väldigt, väldigt mycket om men jag var lite för snål för att köpa den haha! Men trillar jag in på en butik längs kusten där den finns och väntar på mig, så ska jag köpa den. 

Vi åt lunch och gick ner till esplanaden och den stora poolen. Tog det lugnt och badade en bra stund i det behagliga vädret. När det började mörkna och det kändes allt kallare att gå upp ur vattnet,  tog vi på oss kläderna och gick igenom night market, senare till Coles och köpte mat och snacks till bussresan idag, och gick till thairesturangen där vi skulle äta. 
Det var starkt, men gott! 

Efter att vi kom hem till Lisa och Viktor var det dags att packa ihop, göra iordning allt, bädda och till slut sova! 

Imorse när vi var klara, tassade Viktor och Lisa upp, trötta som zombies. Vi kramades och skulle säga hejdå. Det var inte lätt kan jag tala om, vad vi kommer att sakna dem! Vi är så glada att de hittat en fin lägenhet och att Lisa fått jobb och snart Viktor likaså. Men då vi bestämt oss för att inte jobba, blir det svårt att stanna kvar.❤️ 

Nu är vi ute på nya äventyr. Vi är ivriga och nervösa medan vi blickar ut på de höga bergen, och de gröna fälten.

Hörs snart! 





Så fint Lisa hade gjort! 








Så spännande, vart är ni på väg nu?

Förstår att det var svårt att skiljas åt, men det går ju att åka tillbaka. :)

Väntar ivrigt på nästa inlägg!!!

Kram till finaste Evelina och Mikael!


Svar: Då var vi påväg till Airlie Beach som ligger längre ned längs kusten. Nu har vi åkt ytterligare en bit och är i Hervey Bay 😃 kram till bästaste faster!!
Evelina Blom

2014-11-29 | 17:05:55

ps. Har laddat ner boken. Testar den i morgon. Tack för tipset! Kram igen!ds

Svar: Vad roligt! Hoppas du tycker om den lika mycket som jag 😃❤️💕💗
Evelina Blom

2014-11-29 | 17:07:16

Jag är sååå avundsjuk på eran resa och den goa värmen! Här börjar kylan göra sig alltmer påmind och jag har idag satt upp lite adventsstjärnor och ljusstakar! Vi har nästan varje dag denna veckan eldat i kaminen😜 bbrrrr! Önskar jag var med er,hihi😊 Men jag är ju det på sätt och vis när jag läser din härliga och roliga blogg tösgull😘 Kkrrrraaaaaamm

Svar: Så mysigt med lite julkänsla!! 😃 du är med oss i tankarna också 😍 kramkram❤️❤️
Evelina Blom

2014-11-29 | 17:40:51

Vad roligt att läsa att min bok är ute och reser!

Hoppas att ni får en fortsatt trevlig resa och God jul,
varma hälsingar,
Åsa Hellberg

Svar: Vad glad jag blev från denna kommentaren! Din bok är fantastisk så hoppas att någon hittar den och läser. Precis läst ut den andra boken som också är jättebra!! Hoppas du gör fler böcker, du är grym på det. Ha en fantastisk jul 🎅🎄!
Evelina Blom

2014-12-03 | 15:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback