💙🐠🐬🏊💩

Ni kanske tycker jag skriver temperaturer hela tiden men det Ă€r ju sĂ„klart enbart för att göra er avundsjuka. Hur varmt har ni det nu? Under 5 graders strĂ€cket kanske? NĂ€r vi satt och vĂ€ntade pĂ„ bĂ„ten 07:30 kan jag tala om att det var 27 grader. Fantastiskt va? Det var det! 

15 minuter innan vi satt dĂ€r kom vi halvspringandes till incheckningen, och insĂ„g just i den sekunden att, vi har ju inte med oss pappret! Det Ă€r en sĂ„n stund i livet man bara suckar djupt. Men som tur var visade det sig att det rĂ€ckte med id-kort och namn. Tack och lov! 

NÀr vi kom pÄ bÄten sittandes lÀngst upp dÀr solen sken insÄg vi efter en stund att ett Àldre par framför oss ocksÄ var svenskar. De hade bland annat varit i öknen, dÀr det hade ösregnat pÄ dem som tydligen var vÀldigt ovanligt. Konstigt va? De var i vilket fall oerhört trevliga och roliga att prata med. Dock började jag bli rÀtt sÄ sjösjuk sÄ vi vandrade lÀngst ner dÀr jag fick en pÄse i handen och ett glas med is i(det blev inte vÀrre Àn sÄ tacktacktack). Japp! DÀr satt jag och kikade mitt ut i fjÀrran med endast hav och nÄgon ö som utsikt, jag kanske inte uppskattade det sÄ mycket dÄ eftersom det var annat att fokusera pÄ men jag kan ÀndÄ tala om att det var magiskt. KristallblÄtt vatten och blÄ himmel!

Första snorklingen var pĂ„ gĂ„ng men jag var inte pĂ„ hugget för att göra det sĂ„ jag tittade pĂ„ alla andra smĂ„ maskar med snorklar i havet (man har pĂ„ sig en helkroppsdrĂ€kt som skyddar en mot bland annat farliga maneter, men det ser lite roligt ut). Klickade en del fina kort pĂ„ dem, och speciellt min kĂ€ra Mikael. Han kom upp till mig helt fascinerad och ögonen bara lyste. Att simma bland firrarna och vĂ€rldens största korallrev Ă€r Ă€ndĂ„ rĂ€tt hĂ€ftigt. 

Efter en bĂ„ttur pĂ„ 4 minuter var vi framme pĂ„ nĂ€sta snorklingsplats. Jag var sĂ„klart med denna gĂ„ngen. Jag kan inte riktigt beskriva kĂ€nslan men det var fantastiskt. Vattnet var inte kallt överhuvudtaget och man bara njöt medan man simmade med vĂ„ra smĂ„ lĂ„tsasfenor och flaxade lite grann med hĂ€nderna. 

Tredje och sista snorklingen var revet sĂ„ himla vackert! Vi hade med oss en guide frĂ„n bĂ„ten denna gĂ„ng och han pekade och berĂ€ttade lite om det. Även om man inte hörde sĂ„ bra, krockade med alla andra maskar och fick en vĂ„g eller tvĂ„ över sig sĂ„ kĂ€ndes det Ă€ndĂ„ ganska lyxigt. 

Efter lite kakor i magen var vi pĂ„vĂ€g hem med ett stort leende pĂ„ lĂ€pparna och sol pĂ„ benen. 

Vi Àr vÀldigt nöjda med denna turen!







Superman Mikael!🐟









Jag förstÄr att ni Àr supernöjda med denna upplevelsen. Det ser verkligen helt underbart ut, synd bara att du skulle bli lite sjösjuk gumman.

HÀr hemma Àr det lÄngt ifrÄn sÄ sköna temperaturer som ni har. GrÄtt och ruggigt och ca 5 grader, sÄ sjÀlvklart blir jag avundsjuk.

Puss & Kram till er!

Svar: Ja Gud sĂ„ fin utsikt det var! Fantastiskt som ni brukar sĂ€ga 😃 poss&kram!!😍🌟
Evelina Blom

2014-11-21 | 10:32:43

Vi som sitter hÀr hemma i regn och rusk njuter av era bilder och dina roliga texter kram Och ta vÀl hand om er.

Svar: Usch dĂ„ fĂ„r hoppas att det blir lite bĂ€ttre vĂ€der för er! Tusen kramar 🌟
Evelina Blom

2014-11-21 | 13:55:21

Helt fantastiska bilder, nu pÄ morgonen var det 0 gradigt och frost
hade varit skönt med 30 grader som ni har

Sköt om om er

Svar: Usch och fy! Det lĂ„ter inte sĂ„ lockande 😃 kram!
Evelina Blom

2014-11-22 | 09:15:42

Åhhh, sĂ„ underbart!
Jag Àr sÄ avundsjuk att jag snart gÄr över i gröngredelin.

Kram!

2014-11-29 | 14:13:02

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback