Noosa

Vi hade ungefär 3 dagar i Noosa. Det var ett ganska litet ställe. Snarlikt Airlie Beach. I början när vi tog en liten rundtur på shoppinggatan förstod vi ingenting, hur kunde det här vara populärt? Det var litet och rätt nedgånget på vissa ställen utan några bra affärer. På vårt hostel var det inte så fräscht och köket ville vi inte ens använda. Men så fick vi höra av den vänliga personalen att stranden låg åt andra hållet, och att där vi gick innan fanns det inte mycket att se.

Så vi började gå åt det hållet backe upp och backe ned (var en rätt slingrig väg), och vips kom vi fram till en mycket finare och mysigare shoppinggata med resturanger och caféer. Klädaffärerna var inte så billiga men fina kläder fanns det!

Stranden fanns precis bakom och var jättefin. Här var det mycket surf och badande. Det blåste ganska mycket första dagen och vi hade köpt fika för att bara njuta och ha det gött.

När vi hade ätit ser vi två tjejer gå på andra sidan gatan som vi kände igen. Det var dem vi träffade från Fraser Island ifrån London! Vi blev väldigt glada och vi slog följe till Coles mataffär & köpte nödvändigheter. Efter det viktiga blev gjort, gick vi ner mot shoppinggatan igen och satte oss utanför Copenhagen café, där Kathy köpte en korv. Där satt vi i över 2 timmar och berättade historier och pinsamheter och fick oss rejäla skratt.

När vi kände att det var dags att säga hejdå, gick vi hem till oss där vi sov i ett 8 dorm. Vi träffade på en amerikansk kille som hette Paul som var riktigt rolig! Sedan var det en från Tyskland och Nederländerna om jag minns rätt. Även tre andra svenska tjejer! Två av tjejerna hade en ordentlig brittisk dialekt och den tredje hade en australiensk dialekt. De hade varit här i över 13 månader!

Andra dagen regnade det hela långa dagen. Och eftersom det är ett litet ställe där man inte kan göra så mycket, tog vi oss till ett café och köpte kaffe(!!) (fick ont i magen sedan) och en kaka. Vi passade på att ladda upp mobilerna och satt där en bra stund. Sedan gick vi i affärer då jag köpte ett linne. Vi gick en bit i nationalparken också men vände efter en bit då det regnade och vi hade varken jacka eller paraply.

Efter middagen träffade vi på de amerikanska paret från Fraser också, så vi pratade ett tag innan de skulle på Hunger Games bion så vi vandrade hemåt. Vi satt på golvet i rummet med alla roomies och pratade & skrattade med lite vin tills vi blev för trötta.

Tredje dagen köpte vi frukost och gick ned till stranden och åt. Det var bättre väder igen! Det verkade vara någon surftävling för barn på G. Vi köpte också glass senare på ett ställe kallat Nitrogenie, där de gör glassen på ett speciellt sätt. Det blev krämigt och gott!

Vid 13:00 tiden var vi påväg mot Brisbane..

Gott o höra hur ni har det! Kram.,💜💜

2014-12-16 | 22:22:26

Roligt att ni träffade kompisarna igen😊 Viljen söt jultomte ni hittade! Pussåkram på er❤️😘