här är min version

 
 

Modell: Emma Leandersson


Såhär har jag gjort min sminkning om jag skulle gjort reklam för Cliniques foundation. Det är foundationen som ska vara i fokus, därför ska det vara väldigt neutralt och naturligt. Jag gjorde en heltäckande bas med lite modellering som formar ansiktet, och mycket highlight där jag vill försköna vissa partier så som under ögonbrynet, ovanför läpparna och under ögat bland annat. Därefter gjorde jag  en ljus lockskugga tillsammans med en ljusbrun gjobskugga och en simpel eyeliner utan vinge! Inte mycket mascara då jag vill hålla det naturligt. Sedan en ljus och fräsch rouge som inte tar fokus plus ett ljusrosa läppglans!

Hade jag gjort en helstyling hade jag gjort mjuka lockar och satt upp dem i en enkel uppsättning, bakgrunden skulle varit i en varm miljö med jordnära färger och kläderna skulle vara åt beige/silke. Reklamen ska funka till alla åldrar! Men mest blir det från 16 och uppåt enligt mig! Puss.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback