29/10

Hejsan hoppsan! 

Igår saknade vi Sverige så mycket att vi åkte till Ikea. Haha! Caroline och Domanie skulle köpa saker till deras hus nämligen så självklart ville vi följa med. Ikea här ligger mitt i city, tvärtemot än vad det gör hemma. Och alla namn på möblerna är svenska, vilket inte vi trodde så det var roligt. Man kände sig precis som hemma faktiskt, allt var som vanligt. De köpte kuddar, lite förvaringsboxar och 2 speglar. Man hittar ju alltid något på Ikea vet ni! 

Köttbullar med mos, brunsås & lingon med en kanelbulle som efterrätt var ju självklart ett måste, en svensk liten flagga blev det i maten också. Vackert! Det var väldigt gott att få i sig lite "riktig" mat igen. 

Sedan gick vi ner till kassan och det var otroligt mycket julpynt & julgranar och hela köret! Just där och då kan ni ju tänka er hur mina ögon tindrade för jag älskar julen så mycket. Då blev det lite hemlängtan ❤️ 

MEN! Vi råkade till och med köpa lösgodis och en julmust haha. Domanie som är australienare tyckte om julmusten såklart (hoppas vi). 😃 

På eftermiddagen tog vi det lugnt hemma och kollade på TV, de andra skulle hämta soffor och ett matbord som de hade hittat Gumtree som är som blocket hemma ungefär så jag och Mikael skulle göra lite pushups för att värma upp oss för att sedan lassa upp alltihop för backen sedan. Tror ni vi gjorde det? 

Och det blev jättefint verkligen, nu blev det plötsligt ett hem istället för bara ett hus. Så för att fira åkte Domanie och Rebecca för att köpa lite pizza och vin! Så då satt vi i vardagsrummet allihop (på soffan eller golvet) och åt framför tvn, så mysigt! Så det blev slutet på våran fina dag. 👏


Välkommen hem till denna tösen och de andra två tjejerna! 





Carros område! Så fint 💜






Hej mina älsklingar!
Vi saknar er varje dag här hemma i Sverige.
Vad mysigt ni verka ha det hos Caroline och hennes kompisar och huset ser verkligen jättefint ut. När jag ser er på bilden från Ikea är det nästan som om det vore hemma.

Massor med pussar och kramar till er.

2014-10-30 | 13:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback